вторник, 15 юни 2010 г.

Игра "Как чета?"

И аз чета по игра от Шматкология
Случайно прочетох и реших да отговоря.
Похапваш ли докато четеш? Ако го правиш, коя е любимата ти “храна за четене”?

Шоколад,кисело мляко,естествено не в комбинация. Като тийнейджър ядях семки за ужас на съквартирантите ми.

Какво обичаш да пиеш, докато четеш?

Не пия. Забравям. Унасям се. После се наливам с литър вода( особено след семките).

Отбелязваш ли си някакви пасажи и моменти в книгите или идеята да драскаш по книгата те ужасява?

Отбелязвам в лексии и учебници.

Как отбелязваш последната прочетена страница – книгоразделител, кучешки ушички (като прегъваш листа отдолу), оставяш книгата отворена?


Помня номера на страницата.

Художествена или нехудожествена литература? Или и двете?

Във ваканция, художествена.Оказва се, че чета предимно литература на определена тематика( според хобито или обучението към момента).

Държиш ли да прочетеш главата до края, преди да оставиш книгата, или можеш да си спреш по всяко време?

Не. Освен, ако нямам изпит след 2-3 часа.

Можеш ли да захвърлиш книгата, ако авторът те дразни?

Мога да я захвърля и ако не ме дразни,но пък се яви нещо много по-интересно.

Ако попаднеш на непозната дума, спираш ли, за да потърсиш някъде значението?

Зависи какво чета. Малко ме мързи и си преценявам дали ще ми потрябва някога. Затова и се случват големи простотии понякога.

Какво четеш в момента?

"Ein Kürbis für Mma Ramotswe" художествена , предназначена за мен. Иначе чета детски книги, с особена педагогическа насоченост всяка вечер.

Коя е последната книга, която си купи?
Купих си от разпродажба в една католическа библиотека няколко книжки на Артър Конан Дойл, хубав едър шрифт, миришат на камфор и успокояват , нищо,че са криминални.
с намерение съм като отида в българия да си купя "Кръстина и райските ябълки" от Красимира Кубарелова .Прочетох онлайн няколко реда и ми допадна. Смятам , че трябва да се подкрепят българските автори.

От тези хора, които четат само по една книга, ли си или можеш да четеш по няколко наведнъж?

Чета по няколко. Според настроението на деня. Винаги имам по няколко успоредни проекта и множество хобита.Или , ако някакъв срок напира и ме натиска в гърба.

Имаш ли си любимо място/време за четене?

Ха. На компютъра обичам да чета.Новините ги чета в кухнята сутрин. Чета в леглото, в болницата или във влака. Общо взето като имам време. В 20.00 чета в детската стая на пода върху килимче с Мечо Пух.

Какво предпочиташ – поредици от книги или самостоятелни издания?

Под поредица брои ли се ежедневника? Всичко чета. Но когато ми харесва автора, го търся отново и се интересувам за новото му произведение.

Има ли книга или автор, които препоръчваш отново и отново на всичките си приятели?

Хм, Софи Кинзела. Аз рядко препоръчвам.За това си има класация на бестселърите. Софи Кинзела ме спасява, ако някой ме пита за съвет. Тя е лесна за четене и приятна за запълване на времето.

Как организираш книгите в библиотеката си? (по жанр, заглавие, име на автора, т.н.)

Крия ги в шкафовете една върху друга, подарявам ги на приятели или на библиотеката.В нас само ще събират прах.

Коя е последната, която прочете?


Прочетох ли някоя скоро докрай?
Nirgendwo in Afrika - Stefan Zweig

Можеш ли да четеш и да слушаш музика едновременно?


Обичам тишината.По принцип не обичам да слушам музика. Насаме с мислите си,ооо да,това ме успокоява.

Препрочиташ ли книги?
За Децата, всеки ден.
За себе си -ако не е телефонен указател, защо да го правя?

Напомни ми времето, когато попълвах лексикон. Беше забавно.

Няма коментари:

Публикуване на коментар